من از این آتش افروزان صلح اندیش میترسم

شماره ( 217) چهارشنبه ( 20 ) حوت ( 1393) / ( 11) مارچ ( 2014)

من از عقرب نمی ترسم ولی از نیش میترسم
ندارم شکوه از بیگانگان از خویش میترسم
ندارم وحشتی از شیر و ببر و حمله گرگان
از آن گرگی که می پوشد لباس میش میترسم
مرا با جو فروشان سر بازار کاری نیست
من از گندم نمایان ارادت کیش میترسم
ندارم وحشت از جنگ و نفاق و قتل و خونریزی
من از این آتش افروزان صلح اندیش میترسم
به شیخی گفت کسی، از چه میترسی ز می؟ گفتا
ز می خوردن ندارم بیم از مستیش میترسم
مرا با خانقاه و خرقه و کشکول کاری نیست
من از اعمال زشت خلق نا درویش میترسم
چه خوش گفت این سخن مرد سخن سنجی که میگوید
مرا از مرگ باکی نیست از سختیش میترسم
من ژولیده را نبود هراسی از سخن گفتن
ولیکن از زبان خویش بیش از پیش میترسم

پاسخی بگذارید

