باغبــــــــــان 26

شماره ( 219) چهارشنبه ( 5) حمل ( 1394) / (25) مارچ (2015)

باغبان26-
اثر رابندرنات تاگور
ترجمۀ عبدالرحمان پژواک
خطاطی اسراییل رویا
۲۶
– هرچه از تو به من برسد، به آن میسازم. بیشتر از آنچه تو به من میدهی، نمیخواهم.
– آری، آری، ای گدای محبوب! ترا میشناسم. تو همه چیزهای را که کسی داشته میتواند، میخواهی.
– اگر حمایل گلی باشد، آن را در دل خود جا خواهم داد.
– ولی اگر خار باشد؟
– تحمل میکنم.
– آری! ای گدای محبوب، من ترا میشناسم. تو همه دارایی مردم را میخواهی.
– اگر صرف یکبار چشمان پر از مهرت را بالا کنی و نگاهی بر روی من فگنی، زندگی من بعد از مرگ هم شیرین میشود.
– اگر نگاه ستم و جفا باشد؟
– آن را مانند تیری که قلب را میشگافد در دل خویش جا خواهم داد.
– آری، ای گدای محبوب! من ترا میشناسم. تو همه دارایی کسان را میخواهی از تو شود.Ÿ

پاسخی بگذارید

