باغبـــــــان – 37

شماره « 229» چهارشنبه « 13» جوزا « 1394» / « 3» جون «2015»

baghban37-
اثر رابندرنات تاگور
ترجمۀ عبدالرحمان پژواک
نقاشی اسراییل رویا
۳۷
ای محبوبۀ زیبا! آیا حمایل گلهای تازۀ خویش را به گردن من خواهی آویخت؟
باید بدانی حمایلی را که من درست کرده ام، از چندین کس است. از کسانیست که سیمای آنان در نگاه نقش میبندد، از کسانیست که در سرزمینهای مجهول بسر میبرند و یا اینکه در نغمات شعرا جای دارند.
دیگر وقت آن گذشته است که قلب مرا بخواهی در بدل قلب خویش بگیری. کنون بیگاه است.
وقتی بود که حیات من مانند غنچه بود و همه خوشبویی آن در دل آن جا داشت. اکنون بوی خوش آن در فضای دور و پهناوری پراگنده است.
آن افسونی را که میتواند دوباره آن بوی خوش را گرد آورد و باز در دل آن غنچه بگنجاند، که میداند؟
قلب من نزد من نیست تا آن را به یک کس بدهم.Ÿ

پاسخی بگذارید

