چگونه کم‌خوابی بر اقتصاد جهانی تاثیر زیانباری می‌گذارد؟ / کارکنان در کانادا 80 هزار روز کاری را در سال از دست میدهد

از

رضا –

نوامبر 29, 2018

 

 

امروزه مشکل کم‌خوابی یک مشکل جدی بهداشت عمومی است، بر اساس گفته‌های مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری در ایالات متحده کم‌خوابی را یکی از جدی‌ترین مشکلات جهان امروز عنوان کرده است. اما کم‌خوابی تنها به مشکلات بهداشت عمومی دامن نمی‌زند بلکه بر رشد اقتصاد نیز تاثیر منفی دارد.

 

به گزارش رسانه هدهد به نقل از وب‌سایت رند، یک ابرشرکت به نام رند که یک اندیشکده سیاست‌گذاری جهانی در ایالات متحده است و بصورت غیر انتفاعی نیز اداره می‌شود در آخرید گزارش خود به بررسی آسیب‌هایی که کم‌خوابی به اقتصاد جهانی می‌زند، پرداخته است.

 

مردم بسیاری از مناطق مختلف جهان به دلیل تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی، از جمله مصرف الکل، مصرف دخانیات، استرس، تحرک پائین و استفاده بیش از حد از رسانه‌های الکترونیکی کمتر و کمتر می‌خوابند.

 

مشکلات بهداشت روان، نگرانی‌های مالی و فشار کاری نیز از دیگر عواملی هستند که بر کیفیت و کمیت خواب افراد موثر است.

 

افرادی که کمتر از ۶ ساعت در روز می‌خوابند ۱۳ درصد بیش از افرادی که خواب کامل (۷ تا ۹ ساعت در روز) دارند در خطر مرگ زودرس هستند.

همچنین مطالعات نشان می‌دهد که میزان کارآیی این افراد ۲.۴ درصد کمتر است.

 

مطالعه این اندیشکده نشان می‌دهد که ایالات متحده ۱.۲۳ میلیون روز کاری، ژاپن ​​۶۰۰ هزار روز کاری، انگلیس و آلمان بیش از ۲۰۰ هزار روز کاری و کانادا حدود ۸۰ هزار روز کاری را در طی یک سال به دلیل خواب ناکافی کارکنان مراکز دولتی و خصوصی از دست می‌دهند.

 

کم‌خوابی کارکنان در این پنج کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سبب شده تا میزان تولید ناخالص داخلی بین ۱.۵ تا ۳ درصد در این پنج کشور مورد مطالعه کاهش یابد.

 

ژاپن با ۲.۹۲ درصد، ایالات متحده با ۲.۲۸ درصد، بریتانیا با ۱.۸۶ درصد، آلمان با ۱.۵۶ درصد و کانادا با ۱.۳۵ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین ضرر در تولید ناخالص داخلی خود را داشتند.

 

این مساله در نهایت سبب می‌گردد که در مجموع سالانه حدود ۶۸۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشورها خسارت وارد شود.

 

در نهایت محققان رند توصیه‌هایی برای حل این مشکل و بهبود مساله خواب رائه داده‌اند. برنامه‌ریزی برای خوابیدن و بیدار شدن در زمان مناسب، کاهش مصرف محرک‌هایی مانند کافئین یا نیکوتین، پرهیز از تماشای تلوزیون و کارکردن با موبایل پیش از خواب از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌تواند کیفیت و کمیت خواب را بالا ببرد.

 

همچنین آموزش عمومی در مورد مشکلات سلامتی و اقتصادی مرتبط با کم‌خوابی بر تغییر رویه جامعه اثربخش است. محققان بر این باورند که اگر با معضل خواب ناکافی مبارزه نشود، این مساله می‌تواند مشکلات بزرگی را در جوامع امروزی رقم بزند.

رسانه هدهد

نظر شما در مورد این نوشته چیست؟

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

نماد WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. خروج /  تغییر حساب )

درحال اتصال به %s